Tarkvara arenduse- ja ärimudeli analüüs. (11. nädal)

 Discord 

 Discord on tasuta video, suhtluse ja "chattimise" tarkvara, mis on eelkõige mõeldud mänguritele. Selle kasutamine ei eelda mitte midagi muud, kui internetist allalaadimist ja kasutaja registreerimist. Discordi populaarsuse kasvamisega on seda hakanud kasutama ka koolid, ülikoolid ja isegi tööalaselt. Selle põhjuseks on tarkvara lihtsus ja lai funktsionaalsus mis teeb selle kasutamise mõnusaks ja kergeks igaühele. Eriti koroonapandeemia valguses on Discordi kasutamise lihtsus ja mugavus välja tulnud.  Discordi "kasutjate kordaja" kasvas pandeemia jooksul kolme kordseks. [1]

 Discord pakub ka igakuist tasulist "Discord Nitrot". Selle staatuse omandamise korral tulevad sulle mõnned eelised võrreldes tavakasutajatega. Näiteks, võimalus teha endale "custom Discord avatar", rohkem erinevaid emotikone, võimalus saata chatis kuni 100MB faile, parem kvaliteet ekraanijagamise korral ja lisaks saad ka endale Nitro Badge, mis näitab, et omad seda paketti. Discord Nitro maksab kuus 9.99$ või aastane pakett 99.9$. 

 Selle info põhjal võib väita, et Discordi ärimudel "Freemium". Pakutakse toodet nii tasuta kui on ka võimalik Discordi "toetada" ja selle tulemusena saada endale eelised "mitte toetajate" kasutajate ees. Minule isiklikult meeldib väga Discordi lähenemine, et nemad oma platvormil reklaami ei müü, seda võimalust lihtsalt ei eksisteeri, nad "elavad ära" oma pakettide müügist ja "annetustest".


HOIA

 HOIA rakenduse arendusprotsess toimus järgmise skeemi põhjal:


Esialgu uuris arendusmeeskond terviseandmeid töötlevate äppide häid tavasid ning dokumenteeris nõuded privaatsusel ja turvalisusele. Seejärel analüüsiti äppi turvalisust tagavaid aspekte, kuidas säilitada konfidentsiaalsus (et inimese telefonis olev bluetoothi signaal mis välja antakse, oleks krüpteeritud ja ei oleks inimesega seostatav) ja kuidas poleks võimalik lekitada isikute informatsiooni ning kaitsta rünnakute eest.

Võib väita, et HOIA äppi arendusprotsess toimus "waterfall" stiilis arenduse järgi. Esialgne eesmärk oli kindel, alguses analüüsiti erinevaid tervisandmeid töötlevate äppide häid tavasid. Alguses tehti valmis tarkvara ja seejärel asuti testima enne tarkvara avalikustamist. Disain ei olnud antud äppi puhul väga oluline ja suurem rõhk oli funktsionaalsusel ja seetõttu ka see tundub minu arust kõige mõistlikum arendusmudel.


Kasutatud allikad:

https://www.zendesk.com/customer/discords-covid-19-response/ [1]

https://koodivaramu.eesti.ee/tehik/hoia/documentation/-/blob/master/01-HOIA-%C3%BClevaade.md [2]

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Uue meedia mõju traditsioonilisele meediale. (3. nädal)

"Copyleft: all rights reversed" (7. nädal)

Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus (12. nädal)