Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus (12. nädal)

 Rakenduse põhieesmärk on teha seda, mida sellelt oodatakse. Lisaks sellele on veel mitu olulist faktorit, mis muudavad rakenduse kasutamise meelepäraseks ja mugavaks, näiteks: õpitavus, tõhusus, meeldejäävus ja rahulolu. Järgnevas blogipostituses analüüsin kahte erinevat rakendust nende faktorite ja enda kogemuse põhjal. Kuidas mingi aspekt on täidetud või kehvasti täidetud.


Spotify

 Spotify on rakendus, mis võimaldab kuulata muusikat, podcaste ja sinna platvormile üles laetud helisalvestisi. Olles ise nii mobiiliäpi kui ka internetiversiooni pikaajaline kasutaja, võin väita, et spotify on kõiki sissejuhatuses toodud faktoreid kenasti jälginud arendusprotsessi käigus.

*Õpitavus - Spotify õpitavuse teeb lihtsaks see, et seal ei ole väga üleliia funktsioone ja nuppe mida vajutada. Lisaks on see vägagi intuitiivne ja sarnane mitmete teiste muusikapleieriga. Peale paari korda kasutamist on juba üsna selge kuidas äpp töötab.

*Tõhusus -  Haakub kenasti eelmise punktiga, äpis on olemas "search bar" kuhu saab sisestada otsingusõna (artist, laul, podcasti nimi vms.) ja kuvab otsingusõnale kõige sarnasemad vasted. Lisaks seab nad järjekorda vastavalt täpsuse järjekorras (kahanevas järjekorras) ning siis veel omakorda populaarsuse järjekorras. (Võib ette kujutada kui funktsioonina [lambda laul: (laul.search_match, laul.popularity)])

*Meeldejäävus - Kuna rakenduse ülesanne on üsna primitiivne ja disaini ülesehitus on muusikapleierites laialt levinud, on "rakenduse meeldetuletamine" mõne minutine protsess, tegelikult üsna tõenäoline, et see kunagi üldse meelest läheb v.a. siis kui ei ole mõningaid uuendusi mis muudaksid disaini drastiliselt.

*Rahulolu - Enda kogemusest võin öelda, et kui on olemas Spotify Premium ja ei pea tülikaid reklaame kuulama, annaks rakenduse hindeks 10/10st. Spotify Premiumi puudumise korral annaks hindeks 8/10st (tülikad ja korduvad reklaamid!!!). Lisaks seda punkti võib arutleda ka Spotity statistika abil. Spotifys on 365 miljonit aktiivset igakuist rakenduse kasutajat. [1] See näitab juba, et äpi kasutamine pigem on meeldiv ja tema põhieesmärk, ehk edastada inimestele muusikat jms. on kindlasti täidetud.

Pilt Spotifyst äpist:



Sõiduplaanid

 Sõiduplaanid on rakendus, mis näitab ühistranspordi aegu, et mis kell, mis peatusest mingi liin sõidab. Selle rakenduse arvutiversioon on isegi veel talutav, kuid mobiiliiäpp on kergelt öeldes kohutav.
Järgnevalt analüüsin mobiiliäppi kuna arvutiversioon on kasutatav võrreldes mobiiliäpiga.

*Õpitavus - Eeldades, et sa pole kunagi kasutanud äppi võib selle õpitavus võtta omajagu aega, lisaks vale valiku tegemisel pead alustama otsast peale, mis võib esmakasutajaid frustreerida. Sarnaste äppide kasutamise oskuse olemasolul on see kindlasti lihtsam.

*Tõhusus - Tõhususe poole pealt töötab äpp hästi, vajaliku info saab kätte ja infota ei jää. Lisaks on äpis sisse ehitatud funktsioon, mis automaatselt kuvab sulle nädalavahetuse bussiajad kui kalendri järgi on nädalavahetus, samuti töötab ka mõningate pühade puhul kuid mitte kõigi.

*Meeldejäävus - Kui oled varem äppi kasutanud siis meelde tuletada, et kus midagi oli on lihtne ja ei tohiks probleemi tekitada.

*Vead - See on selle äppi kõige "jubedam pool". Nimelt kui valida endale välja sobiv bussiliin, edasi valid peatuse ja kui sa juhuslikult vajutasid telefonis valele peatusele siis, et õiget peatust valida, pead sa kogu protsessi uuesti kordama. See võib esialgu tunduda nagu väike probleem ja ajakaotus on väike, siis tegelikkuses nii ei ole. Äpp võtab omajagu aega, et andmeid laadida ning see võtab rohkem aega kui alguses võib tunduda.

*Rahulolu- Üldiselt peale ühe protsessi kolme kordset kordust saad oma informatsiooni kätte ja rakenduse põhieesmärk on täidetud. Kuid halvemal päeval kui oled väsinud ja vajutad juhuslikult mitu korda oma peatusest mööda, võib äpp sind kergelt öeldes "kurjaks ajada", ning võibolla kasutad siiski interneti versiooni. :)


Kasutatud materjalid:

https://backlinko.com/spotify-users#spotify-monthly-active-users [1]








Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Uue meedia mõju traditsioonilisele meediale. (3. nädal)

"Copyleft: all rights reversed" (7. nädal)